Dersin Adı | Pastacılık - I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CLM 321 | Güz/Bahar | 0 | 4 | 2 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrenciyi pastacılık ve pastacılık ürünlerinin hazırlanışı konusunda geliştirmek, profesyonel bir pastanedeki işleyişin, ekipman altyapısının işleyişini deneyimlemesini sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrenciler pastacılık alanında uygulanan reçeteleri doğru bir şekilde takip etmeyi, pasta ve tatlı hazırlama ile sunumuna ilişkin temel teknikleri uygulamayı ve yeni pasta tarifleri geliştirmeyi öğrenirler. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | |
2 | Temel Kremalar, Şuruplar ve Soslar Pastacı Kreması, Meyve Püreleri, Vanilya Sosu | Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 6th edition,(Wiley Publications, 2012) 251-260 |
3 | Temel Kremalar, Şuruplar ve Soslar Pate au Choux, Cream Puffs | Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 6th edition,(Wiley Publications, 2012) 260-267 |
4 | Pate au Choux Ékler, Paris Brest | Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 6th edition,(Wiley Publications, 2012) 329-332 |
5 | Tart, Pay ve Kişler Pate Brisee, Pate Sablee, Short Dough | Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 6th edition,(Wiley Publications, 2012) 312- 320 |
6 | Tart, Pay ve Kişler Pay ve kiş hamurları ve dolgu kremaları | Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 6th edition,(Wiley Publications, 2012) 280-284 |
7 | Yumurtalı Tatlılar Cremeux, Crème Brulee | Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 6th edition,(Wiley Publications, 2012) 511-515 |
8 | Fırınlanan Yumurtalı Tatlılar Cheesecake’ler | Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 6th edition,(Wiley Publications, 2012) 515-530 |
9 | Ara Sınav | |
10 | Muslar ve Bavyera Kremaları Bavyera Kreması, Çikolatalı Mus | Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 6th edition,(Wiley Publications, 2012) 515-530 |
11 | Pasta Yapım Teknikleri- Tortes | Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 6th edition,(Wiley Publications, 2012) 415-430 |
12 | Pasta Yapım Teknikleri- Charlottes | Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 6th edition,(Wiley Publications, 2012) 430-440 |
13 | Pasta Yapım Teknikleri-Gateau | Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 6th edition,(Wiley Publications, 2012) 440-450 |
14 | Yeni Bir Pasta Reçetesi Yaratmak | Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 6th edition,(Wiley Publications, 2012) 647-660 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Gisslen W. ’’Professional Baking’’, 6th edition, (John Wiley & Sons,2013) ISBN 978-1-118-08374-1 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Greenspan D.,’’Chocolate Desserts by Pierre Hermé’’,Little Brown,2001. ISBN 0316357413 Bo Friberg, “The Professional Pastry Chef”, 4th edition (John Wiley & Sons, 2002) ISBN: 9780471359258 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 25 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 5 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 10 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 7 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 9 | |
Final Sınavı | 1 | 12 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | X | ||||
2 | Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir | |||||
3 | Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir | X | ||||
4 | Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar | |||||
5 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır | |||||
6 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır | |||||
7 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur | |||||
8 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır | X | ||||
9 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır | |||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest